Viveca- Lite om mig

Jag är en sån som tittar in i varje hage som passeras, hajar till så fort jag ser 4 ben och en svans och tycker att alla hästar är intressanta från små shettisar till enorma shire.Man kan kalla mig passionerad eller besatt, det är bara att välja.
Växte upp i ridskolan, ryktade o ryktade tills hästens mankam var alldeles utsliten....som tack fick man rida en gång per år = julafton kl.5.00 (o jag som är sååå morgontrött).
Blev sen medryttare på alla möjliga o omöjliga hästar från 4-åriga araber till fina hopphästar. Mina första egna hästar köpte jag först som 35-åring, men sen har det blivit desto fler.  I början köpte jag oridna, felridna mm problemhästar. Kunde jag rida 30 meter utan att bli avkastad så köpte jag hästen. Red till den och sålde den då den var tävlingsklar. Började även tävla en del fälttävlan och 120 cm hoppning. Sen blev barnen så duktiga så de fick ta över.
Har parallellt startat och byggt upp ridreseföretaget Häst & Sport Resor med min man Anders. Så då har det börjat komma hem en hel del irländska hästar (vet inte hur det gick till...!?).
Nu är det jag och Rosanna som rider, jag satsar på fälttävlan och hon på hoppning. Jag har ett belgiskt halvblod (dock inköpt från ett av våra ridcenters på Irland), som jag planerar att starta lätt klass på i år och på sikt * om det känns lätt och bra.
 
Min idol : Anna Hassö, tuffare kvinna får man leta efter.
Gillar inte; när tjejer som fyllt 40 säger att de är för gamla för en det ena en det andra. Själv har jag tänkt rida hela livet, om jag så ska ta mig fram med rullatorn till hästen.
Gillar mest: att upptäcka nya spännande länder från hästryggen, i höst blir det Tanzania.
Äter: Mest vegetariskt (cheezeballs klassas väl hit?)
Dricker: helst vin (borde varit född i Frankrike)
Sportar: Anmäler mig till tjejmilen o Maraton för att tvinga mig att springa och hålla igång.
TV: älskar att titta på engelska och svenska deckare (har dock tröttnat på Mord i Midsommer)
Olat: just småätande av onyttigheter framför teven
Positiv sida: Rycker snabbt upp mig från misslyckande och tar nya tag.
 
Min underbart söta häst Quatra:)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: anna karlsson

haha jag gillar också cheeseballs! ;) /anna

Svar: Ja, varför är allt gott så himla onyttigt + det går ju inte att äta 1 utan blir lätt hela påsen...
horserus.blogg.se

2013-08-03 @ 19:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0