Rosanna- Pemberley

Red nyss en uteritt på Pemsan! Det lilla energiknippet som om jag släppte tyglarna skulle vara i 180 på en sekund! Så kändes det på vägen hem på grusvägen haha.. Men jag lät henne inte springa utan satt ner och försökte jobba henne hela tiden, gjorde även massa halter för att hon skulle lyssna på mig. Ibland får man verkligen till det, hon har så lätt för att samla och jobba så det är väldigt trevligt och på så sätt lätthanterligt att rida. Tex när man rider markarbete med henne på volten, hon är som en dröm! Kan gå i stadig form, vara lugn och korta och länga galoppen av små hjälper. Det är det jag gillar så mycket med henne, hon är väldigt känslig och lyssnar bra på vikthjälper, rösten och saktar av om man klämmer med knäna. Dessa signaler måste hela tiden vara lagom och jag tror det kan vara svårt att trycka på rätt knappar första gången man rider henne, det tar sin tid att lära sig.
 
Vid hoppning tänder hon alltid till och visar lite vad hon går för, de två sista galoppsprången tar hon tag i hindret och hoppar sedan med den spänst bara hon kan! Hon är en väldigt känslig ponny som kräver sin ryttare, men när man väl förstått sig på henne är hon underbar!! Men jag hoppas det snart kommer någon liten ryttare som har en bra känsla och tron på att de kommer lära sig varandra, som sedan blir det där oslagbara teamet! :)
 
Då hon är till salu får ni gärna höra av er om henne, hennes annons finns här  och nu är hon ute för ett alldeles för lågt pris enligt mig. Men vi har ganska knappt om tid att sälja henne.
 
 En härlig bild på oss tycker jag!! :D
 

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Åh vad rolig Blogg!! :D Har redan läst igenom alla inlägg! Denna blogg kommer jag lätt följa :)

Svar: Åh vad glada vi blir :) stort tack.
horserus.blogg.se

2013-08-05 @ 10:45:54
URL: http://ponnydiggaren.horseworld.se
Postat av: Pernilla

Skulle ni kunna tänka er att låna ut henne på foder om hon ej blir såld?

Svar: I så fall eventuellt till ngn som seriöst är intresserad av att köpa henne / Viveca
horserus.blogg.se

2013-08-05 @ 12:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0