Rosanna- Tävling, Sundbyholms travbana

Cillen 1,20
Fin, fin häst. Han gjorde hela rundan väldigt okomplicerad och var nolla. Men jag är inte så nöjd med min ridning då jag tyckte jag agerade för sent på distanserna och anridningarna. Förra tävlingen var han mycket mer naturligt pigg och jag trodde han skulle vara det idag också men det var han inte så därför fick jag honom inte riktigt på bakbenen och han var inte ordentligt framme för skänkeln. Det hela blev lite mesigt och defensivt kändes det som. Vi fick rätt antal språng på alla linjer men jag samlade ihop alldeles för sent, jag kände mig lite off. Därför blev han också lite lång hela tiden, men han har ju väldigt lätt för sig och löste hinderna ändå. Vissa hinder blev också väldigt bra med luftiga språng.
 
Så mer drivning och ihopsamling från min sida men är väldigt nöjd med min Cill som alltid gör sitt bästa :DD Superhärlig tävlingsplats dessutom! :D Vi fick ett förargligt tidsfel då vi red 61 hundradelar över maxtiden men som inte gjorde så himla mycket. Vi red avd. B då vi tänkte att vi ändå inte hade någon chans i avd. A då jag bara skulle rida en lugn runda, då är det billigare med avd. B. Men i avd. A var det endast fyra nollor av 65 starter så jag skulle kommit på en femte:plats ändå om vi skulle ridit avd. A! Det blir det nästa gång :)
   
Vi har äntligen fixat vår filmkamera så nu blir det riktigt bra videos, speciellt om man ändrar kvalitén på klippet i det nedre högra hörnet :)

Kommentarer
Postat av: moa

jag tycker det ser väldigt okomplicerat och lätt ut :)

2013-08-03 @ 19:37:21
Postat av: Anonym

fint!!

2013-08-03 @ 19:41:13
Postat av: Carolin

Ser lekande lätt ut! :-)

Hur högt har cillen gått innan ni köpte han? :-)

Svar: Tack! Han har gått 1,40, så detta är ju väldigt smått för honom :)
horserus.blogg.se

2013-08-04 @ 13:26:57
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se
Postat av: Jonna

Hej!
Vad kul & ha en mor-Dotter blogg! :')

Såg att Du/ni hade tävlat i Sundbyholm i Eskilstuna?:)
Bor sj i Eskilstuna! :D

Svar: Ja, tror att vi är först med det:) Just inom hästsporten är det ju massor av mammor (och några pappor) med sina barn som är ute och tävlar helg efter helg :) = ganska unikt faktiskt och kul!
horserus.blogg.se

2013-08-05 @ 10:32:05
URL: http://www.runawayjonna.blogg.se
Postat av: Isabelle

Kul att ni är tillbaka, jag läste din tidigare blogg. Ser jättefint ut, fin häst och fint ekipage! :) /Isabelle

2013-08-08 @ 15:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0