Viveca - boxvila i köket

Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Nu har vi lyckats med konstycket att ha en hund som ordinerats boxvila av veterinär :)
Och det visade sig vara mkt mer pyssel och  pass med än då vi haft hästar med samma ordination.
Ja, Kiara vår fina hund på 3 år hoppade ner från hästlastbilen i vintras och fläkte sig på isen. Var sen lite halt från och till, så till slut åkte jag in med henne till klinik för en ordentlig undersökning.
Det visade sig att hon slitit av ett korsband och med tanke på att hon är ung och ganska tung, så tyckte veterinären att hon skulle opereras.
Jag hade dock inte förstått vidden av denna operation. De sågade nämligen av benet (=skelettet) på henne för att sen sätta fast det med platta o skruvar i en annan vinkel, som då ska ersätta korsbandet.
Så det blev ett rehabschema som hette duga, med nästan 24 timmars passning  = tur att vi är fyra som kan hjälpas åt och att det är sommar utan ngn inplanerad semester direkt.
 
Här är det först itusågade och sen ihopskruvade benet.
 
Det är mest på natten som hon måste bo i denna box/bur. Jag tycker det ser ut som värsta zoo i köket, men Kiara skuttar faktiskt glatt in i den. 
 
Först efter 12 veckor är det meningen att hon ska få vara hund igen...hon som älskar att busa och leka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0