Viveca- = Michelingubbe

För ett par veckor sen testade jag (ofrivilligt) min nya Airsafeväst. Var och tävlade fälttävlan på Johannesberg.
Lyckades först med konststycket att rida fel väg i dressyren (hur man lyckas med det kan man ju undra, då programmet är mkt bra o  lätt uppbyggt), och sen fick jag pissiga poäng då jag inte brydde mig om de viktiga hörnpasseringarna och flöt in i nya gångarter, dvs inga tydliga övergångar. Trodde att jag kunde glida igenom programmet och få superhöga poäng, men det lyckades inte!
Efter det var jag så sur så jag tänkte att nu jäv..ar ska jag inte få ett enda tidsfel i terrängen Var mkt kaxig o utgick från att jag skulle vara nolla på hinder. Jagade iväg stackars hästen över de 2 första hindren och skenade sen iväg mot hinder 3, genade oxå för att spara tid. Min hindersökande supersnälla häst sög då snällt tag i en liten ponnystock, shit hann jag tänka vi kommer att hoppa fel hinder. Försökte lite hastigt och alldeles för sent styra in henne på rätt hinder, varpå hon tar ett jättesprång över flaggorna mellan hindren.
Jag flög som en katapult ur sadeln, hörde ett susande ljud och hamnade sen som en flygande gris på en luftmadrass. Riktigt skönt faktiskt:) sist jag ramlade av kände jag mig som en 1000 kilos potatissäck, så detta var en ny härlig luftfärd..
Ja, det vill säga innan jag insåg att jag skulle leda hästen tillbaka med svansen mellan benen och röd i ansiktet av pinsamhet....hrm.
 
Man har den över den vanliga västen, men det känns faktiskt inte alls klumpigt.
 
Brukar inte deppa så länge:) På´t igen bara.
 
Fantastiskt fin häst jag har, men det gäller ju att visa henne tydligt vad man vill att hon ska göra / hoppa...
 
Men västen funkade toppen, nu gäller det bara att rida med knoppen! Lärde mig att varje hinder är lika viktigt oavsett höjd och svårighetsgrad. Visst är det fantastiskt att man kan fortsätta att lära sig saker även då man kommit upp i åldern....!?
Summa summarum så kan jag verkligen rekommendera denna väst, väl värd sitt pris på ca 5900:-, kände faktiskt inte av min luftfärd alls.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0