Viveca - trender vofsingar

Visst är det festligt att det är inne med olika hundraser inom hästvärlden.
Först skulle det var stora respektingivande hundar såsom doberman, rottweiler och rohdesian ridgeback (Maria Gretzer har flera stycken).
 
Jag var starkt sugen på att köpa en oxå, men hörde att de var så frusna så att de behövde täcke, var dödstrött på alla hästtäcken då så det blev inget köp.
Säkert pefekta att ha på en gård men väl stora att släpa med sig överallt, kan ju räcka med alla 5-700 kilos kolosser som man fösöker hantera...så då var det plötsligt en stor hund i liten förpackning som gällde = jack russell, enligt mig en jättejobbig hund, typ shetlandsponny. Kaxig och svår att få lydig.
 
Alldeles för mkt vilja o tuffhet för min smak.
 
Och nu är det fula små snarkhundar som är det senaste = fransk bulldog och mops...undrar vilken trendnisse som lyckades med att få dessa raser in i stallen...nå´n som vet?
 
Vem vill pussa denna skrynkelnos??
 
Och vem kan tycka att denna profil e snygg?

Ja, själv är jag ju lat och kelig. Gillar lättuppfostrade vallhundar som är långhåriga, mjuka och mysiga att pussa.
 
Världens vackraste Sasha:)
 
Alltid pigg o glad o sugen på lek:)
 
Och när hon råkade bli på smällen med en golden retriver så blev det 10 sötnosar till.
 
Och då var vi ju tvungna att behålla en = Kiara (min favoritparfym när jag var 15 år)
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Kul inlägg och håller faktiskt med om hur kan man vilja pussa en skrynkelnos hihih. =)

2013-08-30 @ 20:28:50
URL: http://ridemyhorse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0