Viveca - känslan viktigast

Sitter precis och kikar på en som provrider en häst och det slår mig att känslan verkligen är viktigast. Oavsett om hästen är slö, pigg, het, supervälriden eller  ganska busig och egensinnig. Så måste man verkligen känna att det ska bli superkul att rida denna häst.
Ibland är man sugen på en utmaning och vill ha en häst att utveckla, eller så vill man ha en tävlingsmaskin som man direkt kan gå ut och plocka rosetter med.
Nästan alltid när vi varit ute och letat så har det varit hästar att utveckla och man har tittat på vissa saker (typ hoppteknink och energi), vi har då bortsett från vissa saker. Den perfekta hästen finns inte, alltid är det ngt.
Men självklar har det blivit fel ibland, att köpa häst är lite av ett lotteri.
 
Quattra provred jag inte äns (vilket jag iofs inte rekommenderar) och hon visade sig vara en riktig vinstlott :)
 
Mer positiv och supergo´ häst får man leta efter :)
 

Kommentarer
Postat av: Carolin

Båda mina stor hästar provred jag inte utan såg de bara löshoppas. Där var de att gå på känslan hur hästen hoppar, är i temperamentet och psyket.

Riktiga wildcard men jag är super nöjd med dom :-)

Svar: Åh vad roligt att det fungerade :) Viveca
horserus.blogg.se

2013-08-16 @ 14:38:52
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0