Rosanna- Ridpass

Igår när jag gick in i ridhuset så stod det tre små studsserier uppställda, så himla perfekt att trimma runt på! På onsdagar brukar nämligen hon som hyr stallet ställa upp lite övningar i ridhuset för oss som är inackorderade, så himla bra då man själv ofta är lat och inte orkar bygga så mycket själv! Jag och Cillen red runt på övningarna och i början gick det inte alls speciellt bra, jag tyckte bara han sprang iväg och det blev inte alls balanserat. Red väldigt länge och jag blev så frustrerad för att jag inte hade någon koll på honom, men då släppte jag stigbyglarna och red utan. Jag har varit med om det förr att det blir så mycket lättare att hålla om och man bli mycket stadigare i sitsen, liksom denna gång. Nästan direkt efter lite halter så hade jag honom mellan hand och skänkel och han lugnade ner sig och var fokuserad. :)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Lyxigt värre! :)

2013-09-26 @ 20:12:42
URL: http://saganomensaga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0