Viveca - Nytt år och nya tag

Nytt är att min fina Quattra har åkt tillbaka till Irland = snyft:) trodde att jag skulle ha henne forever då hon är så himla fin. Men hon blev rejält halt helt plötsligt, trodde att hon hade vrickat sig. Men tyvärr var det värre än så. Vid röntgen så hade hon vassa pålagringar så ngn framtida tävlingskarriär var inte att tänka på. På rakt spår är hon ohalt så galopper och lite småhopp på stora ytor kan hon klara av. Men för en fälttävlanshäst så krävs det ju mkt dressyrarbete och banhoppning, och det skulle inte fungera.
 
 
 
Usch blir riktigt deppad då jag ser dessa bilder från vår korta tävlingskarriär. Hann starta 4 tävlingar och var placerad i tre av dem (på den fjärde ramlade jag av då jag styrde mot fel hinder, haha klantskalle). Hon hade allt, modig på terrängbanan, riktigt ok gångarter och bra hoppteknik. + var världens snällaste mot alla, både hästar och människor. Helt okomplicerad och alltid pigg och glad.
 
Jaja, men jag vill ju träna och tävla. Hon har det superbra på Irland, kanske får små lovande föl en dag.
I boxen står nu en ny irländare. Alla har ju sina för- och nackdelar....men ngn Quattra är det inte.
 
Han heter Eddie, har precis blivit 8 år och är mkt stor med världens rumpa. Är ett rent fullblod på drygt 170 cm. Oxå världens snällaste och helt orädd. Ska försöka fota honom lite i helgen och berättar då lite mer om honom.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anneli Brenemark

Gott nytt år och lycka till med din nya häst.

Svar: Tack:) och pussa Baloun från mig:)
horserus.blogg.se

2014-01-03 @ 22:35:53
Postat av: Anonym

röntgar ni inte när ni köper häst? lycka till med nya hästar och hoppas både du och rosanna börjar blogga igen :)

Svar: Tack så jättemkt. Ja, oftast så brukar vi det. Men just i detta fall nix (tyvärr). Jag har kommit igång med bloggandet nu och ska försöka peppa Rosanna oxå:)
horserus.blogg.se

2014-01-05 @ 13:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0