Viveca - dressyr & hoppning i Portugal

Nu är vi hemma igen efter vår intensiva ridresa i Golega med horseXplore. Den var så pass intensiv att jag tappade rösten = superjobbigt att inte kunna prata. När ngn ringer så känns det som om man är superbakis då man väser fram att man inte kan tala....
Ja stället var i varje fall toppen. Red tre dressyrhästar och en hopphäst. Wow vilka hästar, hade jag varit kvar lite längre hade jag verkligen kunnat utnyttja deras utbildningsnivå till att lära  mig mer.
 
Detta var Rosannas favorit dressyrhäst, vilket är lätt att förstå.
 
En av tränarna red OS i Barcelona, fälttävlan.
 
Paulo var en suprebra tränare, gullig och duktig på att förklara.
 
Filipa som normalt hoppar tyckte det var kul att testa lite passage.
 
Och jag fick lära mig att piaffera.
 
Det finns en dressyrbana och en hoppbana, bägge stora med fibersand.
 
Ja, denna var det inte aktuellt att bada i då det var ganska kallt.
 
Rosanna fck hoppa denna KWPN häst som tidigare gått 150 cm och nyligen 130-140 cm.
 
 
Fint va!
 
Detta var min hopphäst, också en holländare. En riktig läromästare som snällt hoppade en bana på 90-100 cm med  mig.
 
Detta var en hingst som verkligen kunde det mesta och hade bra gång. Typ modern lusitano.
 
Vi red ut på en tur längs floden.
 
Paulo red denna häst först och sen fick jag testa.
 
Han var en hejare på både passage o piaff, vilket inte jag e, men det gick faktiskt riktigt bra.
 
Först visade Paulo mig och sen fick jag testa på egen hand.
 
Lycklig efter att hoppat en bana på en okänd häst, kände mig riktigt proffsig:)
 
Ja vilket ställe, hit vill jag åka tillbaka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0