Tävling i Gävle!

I helgen var jag och Ture på tävling i Gävle. Vi åkte på lördagen, jag fick köra bilen och transporten (övningsköra) medan mamma satt bredvid, kom dit på eftermiddagen för att hoppa 1,40. Känslan i den klassen var den bästa jag haft i 1,40 än så länge, det kändes så himla lätt och vi hade väldigt bra flyt. Men vi fick två nedslag med oss, kanske beroende på att jag måste vara ännu lite mer på honom för att han ska anstränga sig, ibland så hinner han bli lite loj på distanserna. Men som sagt, bra känsla :)
 
 
Dagen efter hoppade vi första klassen som var en 1,25 A:1a, vilket betyder att alla först hoppar en grundomgång och sedan får de som var nolla gå in igen och hoppa omhoppning. Vi var nolla i grunden även om det inte kändes lika bra som dagen innan. Det var ca. 20 av 70 som kom till omhoppning och till den så höjde de 5 cm så det blev 1,30. Jag och Ture har aldrig ridit för att satsa förut men nu tänkte vi prova det. Över andra hindret hoppade vi lite för långt mot kanten så anridningen till nästa hinder blev lite sned, men det klarade Ture bra. Därefter gick det jättebra, vi fick till bra svängar och satsade mot sista hindret på långsidan, eftersom att det va en trippelbarr fanns det ingen anledning att inte satsa, nästan omöjlig att riva om man inte kommer alldeles för långt ifrån. Vi fick en bra tid som räckte till en andraplats! :D Vi ledde fram tills allra sista ryttaren. Men det var superkul att satsa lite så det kommer vi att göra fler gånger :)

Kommentarer
Postat av: Elin Olofsson

Grattis till placeringen! Hoppas att du och gärna också din mamma fortsätter uppdatera bloggen. Jag har alltid gillat Ture, kul att det går så bra för er. Tusse verkar superfin. Bra komplement till Ture :)

2014-10-08 @ 14:25:52
Postat av: stina

vilket jobb du lagt ner på honom Rosanna, han ser mycket kvickare ut!! :)

2014-10-08 @ 17:57:07
Postat av: Patrik

Hej,

Jag har sökt runt lite på bloggportalen och såg att du håller på att ta körkort. Jag har utvecklat en körkortsteoriapp till iPhone som heter Ta Körkort ( http://teoriappar.se/ ).

Den innehåller över 1000 teorifrågor och hela teoriboken. Allt du behöver för att klara det riktiga teoriprovet för B-körkort. Om du vill kan du få appen gratis. Om du gillar den får du gärna skriva ett kort inlägg om den i din blogg.

Om detta är någonting som är intressant får du gärna mail på [email protected]

Trevlig dag!
Patrik Jansson

2014-10-16 @ 19:56:24
URL: http://www.teoriappar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0