Brutit benet

Precis som rubriken avslöjar så lyckades jag bryta benet för knappt två veckor sedan! Det var när jag skulle hänga på Bulldozer, en treårig kraftig häst som inte hade haft jättemånga på sin rygg förut. De första stegen gick jättebra men efter några meter märkte han att jag var där uppe och han kastade huvudet åt höger så Kristin som höll i honom inte hade en chans att hålla kvar. Han gör något bocksprång och jag kastar mig av, hamnar dock ganska nära honom och då han svänger rumpan till vänster strax efter gör att hans bakben kommer på mig och han trampar mig över ryggen/rumpan. Så det var där Kristin och Torben trodde att jag hade gjort mig illa när jag inte ställde mig upp direkt. Men jag måste antagligen landat snett på foten och kanske fått extra kraft mot marken för att han prejade mig, för det var i vristen jag kände smärta! Jag gick in med hjälp av Torben och då tyckte jag också att jag kände att det kändes lite längst ner vid benet, det gick inte att stödja på och var inte stabilt. Fick även lite brännmärken på magen utav longerlinan.
 
Dock hoppades vi ju alla på att det onda i foten var en stukning men när det svullnade upp ganska rejält efter någon halvtimme och jag kände att det gjorde mer ont så åkte jag och Kristin in till sjukhuset. Vi åkte in så vi var där vid 8-tiden, vi åkte inte därifrån förens halv 3!! Under de timmarna röntgade de benet och fastslog att vadbenet var av och skenbenet en spricka. Fick gips och information om att det skulle behöva opereras.
 
Den tyska läkaren föreslog till mig att det var skönast att åka till Sverige och operera för att det kan ta längre tid än planerat och det kan vara svårt tiden precis efter operationen att flyga någonstans så det finns risk att ofrivilligt fastna i Tyskland. Eftersom jag har ett sådant fysiskt jobb finns det ingen som helst möjlighet att arbeta med ett brutet ben och två kryckor, det finns heller ingen där som har tid att hjälpa mig som sjukling därför kändes det bäst att så fort som möjligt komma till Sverige, vilket jag gjorde med flyg två dagar efter. Behövde ligga på sjukhuset ett par dagar i Sverige för att få ner svullnaden och sen opereras på lördagen. Då fick jag en platta och 7 skruvar inopererade för att sätta ihop och stabilisera. Nu har det gått drygt en vecka efter operationen och det känns ganska bra! Tar inga smärtstillande tabletter längre och har börjat stödja på foten när jag går med kryckorna. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj så tråkigt men hoppas det finns tid till att blogga nu då... blink blink. Krya på dig

2015-12-08 @ 21:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0