Från sommar till höst

Egentligen är det ganska tråkigt att bara skriva sådana här inlägg när man beskriver vad man gjort under veckan eller dagen, men det är så det blir när man inte bloggar så ofta! Man tappar flowet ooch idéerna om spontana och inspirerande inlägg, men jag skulle vilja ändra på det. Skulle egentligen vilja skriva om alla hästar här och om deras utveckling under tiden de står här i stallet, men det är svårt utan att ha någon som kan ta kort och filma en när man rider, för det tror jag annars skulle vara jätteroligt. Men kan i alla fall kanske skriva om hur jag anser deras utveckling går, ska försöka det..
 
Den här veckan har i alla fall mina två arbetsgivare och deras två barn varit på semester som har betytt en lugn vecka. Dels för att det varit få människor på arbetet men framförallt för att Torben lagt ett väldigt lugnt schema, även hästarna har haft lite vila. Vissa har bara varit ute i maskinen och för de flesta är det tävlingsuppehåll. Men det är även några sexåringar som varit igång fullt som vanligt som ska börja med inomhussäsongen nu direkt. Hela stallet har tvättats och målats så har även varit lite pyssel med det, även om inte vi gjort det jobbet så har hästarna flyttat runt en del mellan de två stallen för att inte vara i de boxarna som ska tvättas och målas. Men det har varit en bra tidpunkt att göra det på då det är få hästar i stallet nu, om några veckor kommer det bli fullt igen då vissa unghästar kommer in från betet. 
 
Jag har ridit de unghästarna jag tränar varje dag och är väldigt nöjd med dem, det är speciellt en som har gjort sådana sjuka framsteg, den hästen som jag hade svårt att tro det skulle bli så mycket av alls pga hetsig, men han har verkligen förändrats. Jag kan skriva om honom i ett eget inlägg!
 
Jag har alltid ledigt varannan helg och den här är en av dem, superskönt faktiskt. Hade en trevlig dag idag som bestod av IKEA (så mysigt att de behåller mycket svenskt där! Såsom vissa skyltar, maten, produktnamn), då min rumskompis som bott här i 5 år flyttat ut och tagit med sig de allra flesta sakerna i boendet! Sedan handlade vi lite i en hästaffär, hann med 5 minuter där innan det stängde och till sist lite vardagsshopping. Med vi menar jag mig och Johanna Grant som de flesta säkert känner igen från hennes egna blogg! Hon bor och jobbar också här i Tyskland så det är jätteroligt att vi har fått kontakt tycker jag :) Efter shoppingen åkte vi förbi hennes nya stall (Fromberger, vilka även jag hade kontakt med innan jag flyttade hit) som verkligen var i jättehäftig miljö! Fick prova hennes häst Flex också som var väldigt fin, och lite lik Tusse på vissa sätt. Framförallt deras båda förmåga att inte vilja använda hela kroppen vid galoppjobb, utan kan bli lite korta i steget och spänna sig men så småningom slappna av framåt och neråt. Åkte därefter hem och LOHA-de Tusse lite (förkortning för att longera i grimma (halter) haha) så att han fick röra lite på sig efter att ha gått i maskin på morgonen. Jäklar det blev en lång text! Men i alla fall roligt för mig själv att gå tillbaka och läsa om ett par år för att se vad det egentligen var jag gjorde här borta i Tyskland.. :)
709
En bild jag snodde från Johannas blogg jag tog idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0