Framsteg

Mitt brutna ben blir bara bättre och bättre, jag har fortfarande gips men jag kan gå på det nästan som vanligt. Det är ju dock praktiska saker som fortfarande är jobbiga, att duscha, vara tvungen att ha byxor som är vida nog och synd att alltid bara kunna ha klumpskon på den foten. Samtidigt väldigt skönt att slippa kryckorna (för det mesta) och kunna köra automatbil!!
 
Nu rider jag som vanligt, hoppade även Tusse första gången några små språng idag. :) Fortfarande utan stigbyglar då det är svårt med vinkeln på benet i 90 grader. Det är en otrolig känsla han ger nu! Vi red några bomövningar med små hinder emellanåt, först var inte rytmen hundra utan han laddade lite innan och sprang iväg lite efteråt som ni kommer se på filmen. Ändå så går det så mycket snabbare att korrigera nu än förut, han vet egentligen vad som gäller så efter några halter eller halvhalter efteråt i lugn och ro så är han sedan med på noterna. När han visste vad som förväntades av honom väntade han sedan jättefint, både innan, under, samt efter bomövningarna och det är härligt att då kunna rida med väldigt lätt hand på en bärig och för det mesta rakriktad häst. Att kunna göra halt eller fatta galopp från en sekund till en annan med små hjälper är något vi jobbar på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0