Träning

Red första träningen med markarbeteshoppning med Tusse efter min skada några dagar sedan. Blev chockad över hur busig han var! Det var inte bara en gång han sköt upp i luften från 0 till 100 med all kraft han hade. Förvånande var att jag satt bättre i sadeln utan stigyglar än med som jag haft förut när han gjort dessa akrobatikkonster, tror jag sluter om hela benen på ett annant sätt så jag inte lyfte en centimeter när jag annars brukar lyfta en halvmeter ovanför sadeln haha. I övrigt var han lite på tårna och i början allmänt spänd. Varför jag blev så förvånad är för att det inte har med hinderna att göra då jag hoppade själv dagarna innan på en väldigt lugn häst, men det var för att det var två andra som skulle hoppa samtidigt som det blev lite överladdning. Ser inte fram emot första framhoppningen på tävling. I slutet kändes det i alla fall jättebra, när vi hade ridit igenom det och hoppat av oss lite.
Jag måste komma ihåg att alltid vara mer stadig med handen, kommer på mig själv med att sitta och lossa med handen för mycket istället för att vara helt stadig och få hästarna att acceptera det stödet som erbjuds.
 
Idag har jag fått ta av gipset efter 6 veckors fotfängelse! Så skönt att kunna ha normala byxor och duscha utan plastpåse och 1 meter tejp. Känns lite ostabilt i fotleden nu och har noll vadmuskel, men har massa rörlighetsövningar att träna med och ska börja gå hos sjukgymnast om ett par veckor. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0