Rosanna- Tävling!

Imorgon bitti åker jag och Cillen på tävling för att hoppa en 1,20 i Hallstavik! :) Tur att det är ganska nära för det var ganska få startande och blir en tidig morgon. För två helger hoppade vi ju samma höjd i Sundbyholm men jag har några saker jag vill förbättra imorgon gentemot då. Jag var missnöjd med att jag inte hade tillräckligt mycket kraft i honom och att han blev lite lång och seg. Vi kom till framhoppningen för tidigt då och hela framridningen blev ganska seg och utdragen. Imorgon ska vi ha lite mer intensiv framridning så att han hela tiden är på tårta och alert. På banan ska jag vara mycket mer upprätt och hela tiden ha honom framför mig, få honom mycket mer på bakbenen med mer skänkel. Vid relaterade avstånd ska jag direkt sätta mig ner och samla ihop honom och reagera snabbare då det rann iväg lite för länge förra gången. Få se imorgon om jag är nöjd med min insats, om jag kommer förbättra det jag nu sagt att jag ska! :)
 
 Förra tävlingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0