Viveca - alla stilar tillåtna

Det bästa med hoppning är att det inte är en bedömningssport. River du så river du oavsett hur tjusigt det ser ut. Sen blir man självklart imponerad av de som rider snyggt och felfritt. Men det som är absolut viktigast är att man kämpar med att göra det så bra för hästen som möjligt.
Det värsta jag vet är när ryttare sliter tag i innertygeln och tycker att hästen ska hoppa mer eller mindre stillastående. När jag ser en så´n ryttare i en omhoppning, så vill jag verkligen inte att de ska vinna. Sen finns det de ryttar som kan rida superfort och göra detta på ett juste sätt för hästen = då blir jag riktigt glad om alla bommar ligger kvar.
 
Kan inte låta bli att bli impad, denna häst måse verkligen lita på sin ryttare.
 
 
En annan hoppstil, känns lite risky då hästen snart tar upp huvudet...stackars ryttarnäsa.
 

Kommentarer
Postat av: Tove

En tränare sa en gång till mig att "Du ska aldrig vara stolt över en vinst i LB, då har du gasat och ridit så små svängar du kan. Du ska vara stolt över en vinst i MSV, då har du gjort en bra runda och är förhoppningsvis felfri - då har du ridit bra och då kan du vara stolt!"
Så jag håller helt klart med om det du skriver :)

2013-08-10 @ 21:25:37
URL: http://nodemareventing.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0