Viveca - Mysig morgonritt

Läste Ridsport till frukost och blev inspirerad av en artikel av Peter Markhne. Han skrev om vikten av övergångar och att vara lätt i handen. Vikten i händerna ska bara vara vikten av tyglarna. Jag kommer ihåg när jag började ta dressyrlektioner för miljoner år sen, då skulle man ha ett mjölkpaket i varje hand...
Jag gillar verkligen dagens lätta ridning. Det jobbar vi med när det gäller alla våra hästar.
Det var så roligt att rida Cillen idag, hade fått stränga order om hur han skulle ridas från Rosanna. Och Peters ridning fungerade jättebra. Vart tionde steg gjorde jag övergångar eller tempoväxlingar. Han var lydig för skänkeln och alert.
Vi red ute i skogen i cirkus en timme. Hade på mig väst, då han kan vara busig men han var jättesnäll.
 
Cillen är lite kul, han kan verka helt kolugn och sen plötsligt far han iväg och bockar eller busar, så det gäller att var lite alert då man rider eller leder honom.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha känner igen det ;D

2013-08-09 @ 14:51:58
URL: http://www.showits.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0