Viveca - nästa resa

Nästa resa går till mitt favoritland Irland. Det är en gruppresa (finns ett par platser kvar :) ).
Ska hoppa massor av roliga terränghinder på nya spännande hästar. Det är från detta ridcenter som Quattra kommer (och Nemo).
Vi kommer bo i en liten söt by, Portumna, som består av en huvudgata med några restauranger (Kina krogen är min favorit) och några pubar.
Här har jag nog varit 50 ggr, ett tag åkte jag på jaktresor hit ett par ggr om året med kunder (innan jag insåg att jag var 3 barnsmamma och detta nog var det mest riskfyllda inom ridning man kan göra...). Att rida med 50 vilda irländare på diverse hästar i full fart över murar, ut på asfalt etc överträffar det mesta, adrenalin depån är fylld för lång tid framöver. Fördelen för vår svenska grupp var dock alltid att vi fick mkt bra hopphästar.
Hästar blir ju dock väldans pigga i grupp och inte helt kontrollerbara, så jag brukade leta upp en snäll häst med bred bak, så jag kunde styra in min häst i den för att få stop då och då och andas lite.
Nu ska vi dock inte vara med på ngn jakt utan träna terräng på Olivers superfina terrängbana, så nu blir det ordning och reda.
Ska bli sååå kul, kommer säkert att bli kär i ngn vild irländare (men har lovat både mig och familjen att inte köpa någon mer häst, hur sugen jag än blir).
 
Lite bilder från mitt och Rosannas sista besök där, då vi blev kära i Nemo....och han råkade hamna i Sverige :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessika

Underbara Flowerhill! Jag är så glad att jag åkte dit, vilken upplevelse! :) Hoppas att ni kommer ha fler gruppresor dit kommande år, det skulle vara jättekul att åka dit med ett helt "gäng" men just i år kan jag inte. Hälsa fina Monsoon från mig om han är kvar! :)

Svar: Ja, det finns inget annat ställe som är likadant. Passar oss som gillar full fart och kul ridning :)
horserus.blogg.se

2013-08-08 @ 18:33:29
URL: http://www.jessikaung.blogspot.com
Postat av: Maria

Var är Nemo?

Svar: Han är såld till en jättetrevlig familj i Hudiksvall :)
horserus.blogg.se

2013-08-08 @ 18:36:03
Postat av: Jenny

Har en bekant som var där förra året och som ska återvända i år igen. Hon älskade det! Skulle vara kul att ha råd att åka dit någon gång =)

Svar: Ja, man blir faktiskt beroende :) Självförtroendet stärks och det enda man vill är att hoppa mer och mer...
horserus.blogg.se

2013-08-08 @ 20:59:28
URL: http://jennyochjag.wordpress.com
Postat av: Patricia

Heeej Viveca och rosanna :) va kul att följa er här! Patricia från Mallorca, son Menut. När går denna gruppresa??? Är ju riiiiktigt sugen på att åka till Irland o hoppa terräng :)

2013-08-10 @ 13:10:28
Postat av: Olivia

Har kollat in på Häst & Sport resor, men jag hittar inte några åldersgränser, jag fyller 15 år och hade tänkt att åka nästa sommar till kanske Spanien:) ni som har åkt genom detta och har lite mer koll, är det några åldersgränser? :)

Svar: Hej, Vi har inga generella åldersgränser utan det är upp till föräldarna. Sen rekommenderar vi olika ridcenter beroende på vad du vill ha ut av ridresan. Är det ngt speciellt ställe i Spanien du är intresserad av? :) Viveca
horserus.blogg.se

2013-08-11 @ 14:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0