Rosanna- Film 1,25!

Cillen var riktigt riktigt fin på framhoppningen! :D Jag fick honom sådär perfekt pigg och taggad genom ökningar och minskningar och tänkte mycket på att även ha bra galopp i svängarna på framhoppningen och han hoppade sådär lätt och spänstigt han kan göra, det är ett kvitto på att man har honom i rätt form. Sedan blev det lite lång väntan innan vi skulle in på banan så lite av den färska "igång"-heten tyckte jag vi tappade då jag skulle velat gå in när jag hade honom precis så där fin, ska tänka på det nästa gång att sätta igång med hoppningen lite senare.

Väl inne på banan satte vi igång och de två första hinderna kändes jättebra, han fick fina språng! Sedan till trean hade jag bra tryck i svängen men vi kom lite nära, Cillen hoppade ett jättekonstigt hopp för jag tror han kände sig lite stressad genom svängen. Annars fick vi en bra runda, inte helt nöjd med min ridning då jag tyckte det blev lite orytmiskt. Jag tycker det är svårt att hitta de bra avstånden till hindret när man alltid måste driva framåt, jag är inte van vid det. Är fortfarande lite inne på ridningen jag alltid haft på mina andra hästar att vänta ut istället, men på Cillen är det han som väntar på mig. Men den här rundan var i alla fall den rundan jag ridit bäst på honom hittills! :) Hans bästa språng var på tvåan, det luftiga och avspända, på några andra hoppade han lite spänt och drog in bakbenen som ni ser, måste komma på hur jag ska rida för att han alltid ska få de fina sprången också. Han är ju en nivå över mig, men bara jag kan lära mig mer så tror jag det blir superbra! Jag måste vänja mig vid att alltid rida i den här friska galoppen och hitta avstånden där. Men det här var ju också vår debut i 1,25 så är jätteglad! Cillen är en pärla!! :D

Det var en funktionär i vägen i omhoppningen så det är därför jag skriker ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0