Rosanna- Olyckan

I förrgår så skulle jag longera Cillen lite på stallplan bara för en koll. Han var springig och busig och ville inte trava i normal takt. Och så när jag inte hade hunnit på ut honom på spåret än så far han iväg, drar med mig så jag hamnar lite bakom honom medan han fortsätter springa runt. Jag visste att jag var i en väldigt farlig position men ville samtidigt inte släppa honom, så sedan kom sparken då han både var på bushumör och hade någonting bakom sig, som då träffade mig rejält i magen. Sprang med några steg till men släppte sedan när det gjorde så ont och jag inte kunde andas. Så låg på marken kanske en halv minut för att få tillbaka andan som jag sedan fick, och förutom det så kändes ingenting konstigt. Så hämtade Cillen som hade blivit infångad i en hage av en annan i stallet (som tur var) och tog in honom.
 
Red honom kanske 45 minuter lite lugnt, jag kände mig pigg bara lite ont i magen någon gång. När jag kom tillbaka till stallet började jag fixa höpåsar och mocka och det var då jag började känna mig yr och supertrött. Så när jag började mocka hos Ture blev det alldeles svartflimrigt för ögonom, så satte mig ner en stund men fortsatte sedan. Fast förstod att jag inte skulle orka mocka något mer haha så slutade, det var lite svårt att se också för det blev som suddigt. Körde då hem och såg bättre när jag satt ner. Men hemma kände jag mig lika konstig och jättetrött så gick och lade mig någon stund. Så förstod jag att det kanske var någonting ändå som hade hänt så ringde till vårdcentralen som ändå tyckte jag skulle åka in till akuten och kolla.
 
Så min bror körde in mig och jag fick ta lite blodprov och dem kollade lite, jag hade lite lägre levervärden än vanligt. Så fick vänta några timmar på att göra en datortomografi då de kan se de inre organen som mjälten och levern och om de var skadade. Kräktes även flera gånger då så det kändes ju som någonting. Men datortomografin visade inga tecken på skadade organ så det var inget allvarligt :) Men antagligen att levern åndå blev lite skadad och att det annars bara var en hård smäll på magen! Men kände mig igår och idag allmänt seg med ont i huvudet och att det blir lite suddigt för ögonen ibland så det tex blir svårt att läsa en text. Men det försvinner väl efter några dagar, så inget allvarligt i alla fall!
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch och fy, Hoppas att du mår bättre!

2013-10-09 @ 08:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0