Rosanna- Lagledare

Imorgon ska div. 2 för ponny börja och jag är lagledare för roslagens två lag! :) Det ska faktiskt blir väldigt roligt, dock har jag aldrig gjort något sådant förut haha! men samtidigt har jag ju deltagit ungefär 20 gånger i allsvenskan känns det som så jag vet vad jag vill ha ut av en lagledare. Först och främst måste den behandla alla lika och vara schysst mot deltagarna. En bra lagledare skapar ju även en sammanhållning i gruppen genom att tex gå banan tillsammans och ha något litet möte med alla innan lagklassen kanske. Ha en dialog med alla ryttare hur de känner och hjälpa dem vid framhoppning om det behövs. Sen eftersom vi ska hoppa div. 2 är detta mest som en rolig grej och jag vill försöka få alla att vilja hoppa i lag igen, att alla känner laganda hur det än går. Det blir antagligen inget tjaffs om laguppställning osv och då är det nog lättare att vara ledare. Har lite press på mig känner jag men det ska bli roligt ändå haha, får se hur jag sköter mig...
 
Vi alla glada efter elitseriens sista omgång där vi gick vidare till lag-sm 2011 :D
 
Om ni kommer på något viktigt ni tycker en lagledare ska ha/göra, skriv jättegärna det, tar gärna emot tips.
 

Kommentarer
Postat av: Jessika

Vilken härlig bild! :D

2013-09-09 @ 08:47:06
URL: http://www.jessikaung.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0