Viveca - I love dressage

Wow vad jag har haft det bra, har varit ett par dagar i Portugal! :)
Har ridit såå fina hästar. Var och provade nya ridcenters och det första vi besökte var verkligen toppen. Det var ett stuteri som satsar på att föda upp Lusitanos som ska kunna konkurrera med tyska och holländska hästar.
Vi fick se både ston, föl och unghästar både visade för hand och under ryttare.
Såg 3 fyraåringar som var helt fantastiskt fina. Beridaren / tränaren visade upp dem för oss och döm om min förvåning när han frågade om jag ville provrida. Vem säger nej till ett sån´t erbjudande.
 
Detta var en av dem = ett sto som vunnit de flesta unghästklasser som hon startat i.
 
Detta var en hingst, man kunde aldrig tro att han bara var 4:a år, såå ridbar.
 
Här e han i dagsljus.
 
Ett sto med resning.
 
Det var precis som att rida ett tyskt el holländskt halvblod av hög kvalitet, luftiga fina gångarter.
 
Red även en 8-årig kille som kunde allt och som gjorde sitt bästa för att försöka förstå vad jag ville. Är ju inte så van vid att rida passage.
 
Åh vad kul att rida en riktig läromästare:)
 
Vill åka tillbaka snart. Hela ridcentret var av högsta kvalitet och kärleken för hästen (o då speciellt lusitanon) genomsyrade allt. Sparades inte på nå´t för att hästarna skulle ha det bra.
Måste nog fixa en VIP resa hit så jag får en anledning till att åka tillbaka. Detta blir en utsökt pärla att presentera i 2014 års katalog.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Åkesson

Vad spännande med ett nytt dressyrställe :)

Svar: Ja, det var såå bra:)
horserus.blogg.se

2013-09-21 @ 20:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0