Viveca - jagad av lös främmande hund

Lycka är att vara ute och jogga och plötsligt bli jagad av annans hund, haha. Hade jag ridit hade det inte varit lika kul. Men  nu var jag ju till fots med Sasha kopplad vid min sida. Lyckan var att jag fick en anledning att stanna och vila:) försöker springa 3 ggr i veckan, men i morse var det trögt.
 
Men oj vad skitiga hundarna blir o vi har ingenstans att spola av dem så det e många grushögar i huset...
 
Sasha tyckte oxå att det var kul då hon förstod att det var en snygging i form av en stilig Welsh Springer Spaniel och inte en mordtörstig bulldog....(inget ont om bulldoggar...)
 
Alltid lika kul då det inte är mina hundar som är olydiga. Känner mig såå snäll då jag glatt säger att det är ok att främmande hundar kommer farande. Tycker att det är så trist med folk som skäller ut varandra. När jag hade hund i sta´n blev jag ofta utskälld då jag hade min hund lös, så jag vet hur det känns.
Brukade säga till den ilskna personen " stackars dig som har så tråkigt liv att du måste hetsa upp dig för något så banalt som att en liten hund inte är kopplad" då blev han (var ofta en han) om möjligt ännu ilsknare... Ja alla har vi våra sätt att förgylla varda´n på:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0