Debuten avklarad!!

Nu är vi påväg hem från Falun och debuten i 1,40 är avklarad vilket är väldigt skönt. Vi fick tre nedslag och två tidsfel, ett resultat som inte låter så jättebra men som jag ändå är nöjd med! Ture var verkligen superfin och hoppade fina språng även fast att han inte heller hoppat det på två år. Vi har bara hoppat tre hinder på denna höjden innan debuten så jag hade inte riktigt hittat den rätta avståndsbedömningen. Det var tre oxrar som vi rev, den första hade jag lite för dålig galopp innan, den andra lade jag honom för långt ifrån på och den tredje tog jag ett för mycket galoppsprång. Men det känns som misstag som jag kommer kunna bli bättre på om jag får mer rutin :)

 

Den här debuten har ändå varit en ganska stor grej så det är skönt att vi klarade det samtidigt som det kändes bra, en stor tröskel som överstigits! Resten av banan och de 10 andra sprången kändes rytmiska och bra. Det var också skönt att jag inte var så himla nervös utan kunde vara lugn och både tänka klart och andas genom rundan. Då är det lättare att kunna påverka ridningen inne på banan och ändra sina misstag. Dagen innan kändes det lite som om jag inte hade superbra kontroll och gjorde då lite konstiga beslut men idag hade jag faktiskt en mycket bättre känsla och att det inte var så komplicerat. Det är ändå ganska stora hinder men nu vet jag att vi kan och med lite övning kan jag också göra bättre ifrån mig som är det som kommer påverka resultaten! :) Jag är bara så himla glad över Ture och att få möjligheten att rida och hoppa en sådan superhäst är verkligen underbart!!

 

Kommer lägga ut filmen senare!

 

Fina Falun

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0