No touch

Här kommer en liten presentation av Tusse, min nya prins :) Han är sju år, född och uppväxt i Sverige. Hans pappa är Tornesch, Malin Baryards fina hopphäst, och mamman är ett holländskt halvblod som både tävlat dressyr och hoppning. Han har en enorm utstrålning och man blir lite kär bara man tittar på honom :) Det jag föll för när jag red var att han var så vaken och uppmärksam hela tiden, han är en känslig häst. Vi köpte honom av uppfödaren och han har tävlat 1,20-1,30 hoppning men startad 1,35. En rolig häst att rida varje dag och jag gillar honom jättejättemycket redan :) Juste, han är 1,64 centimeter hög, lite mindre än våra nuvarande hästar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0