Rosanna- Hoppträning

Denna helgen är mamma i Helsingfors för hästmässa så jag tar hand om hästarna, idag red jag alla tre. Eddie i ridhuset och uteritt på Ture och Tusse. Alla skötte sig väldigt bra, Eddie har mamma gjort ett så bra jobb med så han kan få en väldigt rund galopp där han sätter under sig och kan korta sig mycket.
Jag kände den stora skillnaden mellan Ture och Tusse tydligt när jag red ut senare. Ture lugn och trygg, går i bra rytm och alltid stabil, jobbar på. Tusse nyfiken på allt, kollar sig runt hela tiden, bockar några gånger vid galoppfattningar och blir lätt spänd, dock känns även han trygg, skulle inte sticka och är inte så lättskrämd.  
 
Igår hopptränade även jag och Tusse, skönt att inte behöva åka någonstans utan att vissa tränare kommer hit.. :) Det gick verkligen jättebra. Han har varit lite pigg de andra gångerna men igår var han avslappnad nästan hela tiden och han får så fina språng då! Vi hoppade lite linjer som vi sedan satte ihop till en bana, innan första hindret blir han lite taggad, studsar han lite och då får han inte kraften att hoppa sina bästa språng. Dock märker man att när han istället länger ut galoppen framåt hoppar han med lätthet, utan att man behöver sätta något tryck. Sista banan får ni se här nedanför.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0