Uppdatering från Nienborstel!

Så nu har jag varit här i Nienborstel (som ligger i regionen Schleswig-Holstein) ett par månader och bott in mig lite mer! Trivs fortfarande väldigt bra och känner mig faktiskt hemma här! Dock kan jag ju inte tyska ännu även om jag förstår lite grann, men ju fortare man lär sig att prata språket också desto mer integrerad kommer man ju känna sig allmänt också, utöver jobbet och hästlivet så att säga :)
 
Ridmässigt lär jag mig väldigt mycket hela tiden, måste säga att med rutinen på fyra-fem hästar per dag får jag nog med mig någonting varje dag. Känner att på grund av ridningen av de andra hästarna går även Tusse mycket bättre! Dock har vi haft lite otur med hans överben som har varit aktivt och i förrgår efter att han skoddes blev han lite ömfotad, så vi har inte hunnit komma i gång fullt ut med hoppningen och tävlandet än! Men jag har känt de passen när vi ridit mer ordentligt vilken kraft och kvalitét han har i sig när man väl lyckas få fram den. Ibland är han väldigt envis och vill hellre ha det på sitt sätt än på mitt, därför har vi tagit ett par vändor utöver häcken från ridbanan haha, men när jag som sagt får honom på min sida kan han vara underbar. Vissa säger ju det att en häst med mycket vilja kan i slutändan vara positivt.
 
Juste det är inte bara med Tusse det har varit lite otur med skademässigt, även jag har fått lida lite! Det var nämligen för ungefär 1,5 månad sedan som jag flög av en fyraåring (för övrigt min favorit, har dock nu blivit blind på ena ögat) och skadade övre ryggen lite. Hade ont ett par veckor och efter det fick jag ont i nedre ryggen och benet, om de var relaterade med varandra eller ej vet jag inte men nu är det 90% bra! Men har haft lite svårt att rida ordentligt för har inte haft någon styrka, men den senaste veckan har det verkligen vänt :) Håller för övrigt på att sätta igång den fyraåringen som slängde av mig efter dennes ögonoperation nu, men har faktiskt på mig säkerhetsväst när jag rider den haha, känns onödigt att ta den risken nu så fortsätter med den ett tag framöver i alla fall!
 
Är ledig varannan helg och denna helg var en av dessa, ibland att det lite fester att gå på men i helgen har det varit lugnt, har varit och ätit glass med min kollega och roomie idag, samt följt EM slaviskt! Det går ju till och med i Tyskland. Gick dock varken speciellt bra för någon av mina två nationer jag nu tillhör... Men blir än mer taggad att bli en bättre ryttare :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0