Rosanna- Enköping

I söndags var jag och båda pållarna och tävlade i Enköping, första för året! :)
 
Tusse var det som fick gå först ut och hoppa en 1,10. Var lite "orolig" innan att han skulle vara lite spookie och tittig eftersom han inte hade varit ute på så länge, men det märkte jag knappt av någonting! :) Det var faktiskt en nästintill perfekt runda kändes det som, bra kommunikation då han lyssnade super hela tiden, han var avslappnad och hoppade runda språng. Jag fick en väldigt bra känsla, vi tog det lugnt i omhoppningen men kom placerade.
 
I 1,20 sedan så kändes det som om han största fokus var var Ture befann sig, det var mycket gnäggande även under banans gång varje gång vi kom förbi utgången haha. Så kommunikationen fungerade inte lika bra denna klass, även om det inte blev några konstigheter så var allt inte lika mjukt och följsamt med små hjälper. I omhoppningen fick vi lite långt på en distans, jag var lite sen med att rida framåt så därför fick vi ett nedslag på bakbommen där. Men även om han inte var jätteavslappnad fick han fina språng, speciellt i trekombinationen :)
 
Sist men inte minst var det i slutet på dagen Tures tur att komma ut och hoppa 1,30! Och som han briljerade :) Var en A:0a där tiden räknas direkt, vi satte upp ett bra grundtempo och körde sedan på! Redan i första svängen kände jag hur snabb han var, jag bara sneglade lite åt vilket håll vi skulle och Ture vände på en femöring så jag knappt hann med haha. Men det kändes så himla bra, vi fick superbra flyt och hela rundan var i bra rytm och framåtlägen. Han var även väldigt försiktig och var inte i och rev. Den rundan räckte till en vinst! Så himla roligt :) Vi var till och med ganska överlägsna i tiden, sju sekunder snabbare än tvåan och tre sekunder snabbare än bästa fyrafelaren. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0