Rosanna- Veckan som gått

Det är faktiskt helt sinnessjukt hur fort veckorna går! Den här veckan lite extra därför att det varit lite mer jobb då min ena kollega har haft semester och åkt till Sverige så att huvudansvaret av alla hästar legat hos mig! Samt att det varit två tävlingar jag groomat på :) I fredags var jag i stallet kl. 5 då 7 hästar åkte med och vi kom inte hem förrän kl. 9 (!) för att då fixa hästarna för tävlingen nästa dag, då jag var i stallet 04.45 men kom vi hem vid 12 på dagen. Så väldigt tidiga mornar och man kan tänka att det blir superstressigt att grooma för 7 hästar alldeles själv men det var minst 20 ekipage mellan varje start så då blir det ganska lagom att hinna göra iordning hästarna samt hjälpa till på framhoppningen :) Äta gör man lite emellanåt när man har tid över, jag gillar att småäta! Det är också väldigt skönt att jag fungerar väldigt bra med båda mina chefer som tävlar. Väldigt lite missförstånd och bara bra stämning, roligt att de är så duktiga och rider väldigt fina rundor som resulterar i väldigt bra poäng (de flesta unghästtävlingarna avgörs med "stilbedömning") och många placeringar på alla nivåer. Även många andra mycket duktiga ryttare på dessa tävlingar så det gjorde att jag fick lite ny motivation! 
 
Tusse är så extremt fin att rida nu och att vi kommit igång att hoppa gör mitt humör på topp! Vi börjar framförallt få koll på högerbogen som flyter ut i vänster varv och han jobbar så korrekt då, rak i kroppen och sätter alla fötter på sin plats under kroppen. Om någon månad kommer vi också kunna åka ut och tävla, längtar så mycket då jag tror att vi kommer förbättrat oss mycket :)
 
 
Clara Bella, en femårig häst jag tyckte mamma kanske kunde köpa, men som nu åkt till sina ägare i Tjeckien :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0